Volgers

woensdag 13 december 2017

Oudejaarsmijmeringen.......

Het is bijna weer zover, en dan kijk ik altijd even terug.
Zo is haal ik ook eventjes de oude kleedjes tevoorschijn.
Hier mijn eerste ( grote kleed) Down under
Met als afmeting 80 bij 95 cm, gemaakt in 2008

Met lapjes uit AustraliĆ« die ik eigenlijk meegenomen had voor mijn zusjes, maar zij wilden dit niet aannemen. 
                      Ga zelf maar aan de slag.
Dit dus ook gedaan en zelf verzonnen hoe ik de kleine lapjes kon verwerken.
Dat was dus het begin,
In de quiltnania van 79? zag ik de Japanse poppen,  en dit werd dus mijn tweede quilt

Overal op zoek naar kleine reepjes stof, scrapzakjes en natuurlijk de laatjes van de zussen en flisofix kwam dit kleed af.  Zo blijft de reis naar Japan fijn in mijn herinneringen.
Zo kwam ik er ook achter dat het patchen niet zo mijn ding is, maar applicatie mijn favoriet is.
Dus toen quiltmania met het patroon van Yoko Saito kwam, ging ik gelijk op zoek naar stenen, muren, daken, schoorstenen en trappenstoffen.

Heerlijk prutsen met piepkleine ieniminielapjes. Wel veel borduurwerk betreffende het schrijnwerk.
En weer een herinnering van een reis door Aziƫ.
Zie dus dat het fijn is om zo het oudejaar doortekomen.

Groetjes christine

2 opmerkingen:

  1. Het blijft me verbazen hoe jij (ons jongste zusje die weer een jaartje erbij op mag tellen ) in een paar jaar zulke mooie persoonlijke quilts heb gemaakt.
    Fijne dag zusje xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie quilts heb je gemaakt zus en er zullen zeker nog vele mooie volgen, groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen