Volgers

zaterdag 29 februari 2020

Uit de oude doos

Soms zoek je wel eens wat.
Goed opgeborgen zeker.
Of gewoon om iets nieuws uit te proberen.

Maar  nu kwam ik hoog achter in de kast dit kleine quiltje tegen van “Tante Bep”

De oorspronkelijke tekst heb ik veranderd.
Zo ben ik verleid door zusje3 om naar Doesburg te gaan, naast de mosterdfabriek, daar was toen Atelier Bep gevestigd, en daar heb ik mijn eerste 3 lapjes gekocht en daarvan een broodmandje gemaakt. Dat mandje ging altijd mee met de camper.
Mijn zusjes spraken vroeger altijd over de mooie lapjes en quiltjes van haar, maar ik dacht dat mijn tante ook met quilts bezig hield, vandaar dat wij altijd haar winkel de bijnaam hebben gegeven tante Bep.

Helaas moest zij stoppen met de winkel ivm gezondheidsproblemen, ik hoop dat het nu goed met haar gaat.

Er lag nog meer in de kast
O zo klein
16 blokken
Nu maak ik er een randje omheen en dan past het mooi in de christinestonefieldkleed


En nieuw is dit


Het etuitje voor de kleine sokkennaaldjes en is het begin van een nieuw setje sikjes opgezet.

Zo, ik doe nu de kastdeur dicht,
Fijn weekend met volop tijd voor het handwerken.
Groetjes Christine 

3 opmerkingen:

  1. Wat een schattig klein quiltje van tante Bep! Zo hebben we allemaal nog wat klein liggen, ook niet afgemaakte blokken of quilts. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk blogje weer. Etuitje nu in het echt gezien. Leuk gemaakt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je het kleine blokje kunt gebruiken voor je Christine stonefieldblok. Heeft het toch vele voordelen om de kast eens op te ruimen.😊

    BeantwoordenVerwijderen